Innovatietraject Bloeij
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen gelukkig, gezond en duurzaam aan het werk blijven?
Burn-outs en uitval van personeel komen steeds vaker voor bij bedrijven. Hoe moet je hier als organisatie op acteren? En hoe kun je medewerkers weer succesvol re-integreren na uitval? Hoe gaat je van curatief, naar preventief en amplitie, oftewel het versterken van medewerkers. Driessen Groep kreeg deze vragen veel te horen en vroeg de hulp van Lüün in om samen tot nieuwe ideeën en oplossingen te komen voor hun klanten.
De Aanpak
In een periode van zes maanden deden we via desk research en diepte-interviews onderzoek onder klanten en experts en genereerden we ideeën die we iteratief hebben getest. Uiteindelijk kwamen we tot de basis van een nieuwe arbodienst onder de naam Bloeij. Lüün hielp Bloeij bij de vorming van hun propositie, meerjarige strategie en realisatie gedurende het eerste jaar. Onderdeel hiervan was begeleiding bij de ontwikkeling van diverse marketingmiddelen zoals een website, pay-off en huisstijl. In de aanpak stond Design Thinking centraal via de Lüün-methode.
Wat ons enorm geholpen heeft is de unieke combinatie van de creatieve visie en analytische competenties die Lüün vertegenwoordigen.
Het Resultaat
Er bleek veel behoefte te zijn aan een arbodienst die inzet op gezondheid, niet op ziekte. Dit heeft geleid tot het opzetten van Bloeij, een bedrijf dat organisaties ondersteunt met preventie en het succesvol re-integreren van medewerkers. Een arbodienst die bijdraagt aan een vruchtbare voedingsbodem voor groei en bloei van medewerkers. Inmiddels zijn ze een paar stappen verder en het bedrijf met 20 medewerkers staat als een huis.
Iedereen die iemand zoekt die je helpt bij het verbinden van (grotere) groepen met verschillende meningen en visies kan ik Lüün enorm aanbevelen.