Omarmen nieuw potentieel

Driessen Foundation gaat met nieuwe koers voor nog meer duurzaam werkgeluk

Driessen Foundation bestond in 2021 officieel 5 jaar en dat was een mooi moment voor herijking. Om dit te realiseren stond de stichting voor duidelijke keuzes: Waar gaan we mee door? Wat gaan we anders doen? En vooral ook: Wat gaan we in de toekomst niet meer doen? Met als doel een nieuwe koers en een daarbij behorende strategie, gericht op het creëren van zoveel mogelijk inclusief werkgeluk. Lüün deed de procesbegeleiding van deze herijking. 

Over Driessen Foundation

Driessen Foundation zet zich in voor mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie. Zij noemen dat: inclusief werkgeluk. Dagelijks werken zij aan een inclusieve arbeidsmarkt met kansen voor iedereen. Hoe meer inclusief werkgeluk zij kunnen creëren hoe beter.

Header 7

De 3 stappen

Begrijpen

Om in een korte periode snel tot resultaat te komen, werd gekozen voor een korte strategiesessie. In 1,5 dag hield Lüün samen met de Driessen Foundation de huidige propositie tegen het licht.

Creëren

Hierop volgend werden vanuit gezamenlijke waarden, inspiratie van buitenaf, en verdieping in de belevingswereld van de klant de koers voor de komende jaren aangescherpt. 

Vernieuwen

Dit organisatieadvies gaf de ruimte om ‘aan de organisatie te werken’ in plaats van erin. Dankzij de Design Thinking-methodiek werd de Driessen Foundation verliefd op het probleem van hun klant en werd hun business case een stuk scherper. 

Wat nu?

Speerpunt voor de Driessen Foundation wordt bekend staan als een plek voor sociale innovatie, waar partijen echt ‘bij willen horen’. Door in te zetten op het testen van kleine sociale initiatieven die bij succes door kunnen groeien op grotere schaal, kan de Driessen Foundation een stimulerende en aanzuigende rol gaan spelen bij de versnelling van sociale initiatieven.

"Door goed te luisteren en vanuit ons mee te denken ontrafelde Lüün de details die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar onze organisatie voor anderen uniek maken. Ons hielp het enorm om iemand van buitenaf mee te laten kijken in onze organisatie."

Paulien Thissen, Business Development Manager

Header 2