anders organiseren

Eventbedrijf Sprank bouwt aan een onderscheidende propositie

Hoe blijf je als eventbedrijf onderscheidend in een concurrerende markt? Het eventteam heeft een sterke reputatie opgebouwd met energieke congresdagen en onvergetelijke evenementen. Maar hoe maak je de sprong van een goed intern team naar een zelfstandig opererend eventbedrijf dat opvalt in een concurrerende markt? Het doel was helder: een nieuwe propositie ontwikkelen die aansluit bij de kracht van het team en de verwachtingen van de markt.

Over Sprank

Het eventteam van Driessen Groep staat bekend om hun indrukwekkende evenementen op de Brainport Human Campus. Ze wilde als team niet alleen blijven inspireren, maar ook groeien naar een zelfstandig eventbedrijf met een unieke plek in de markt.

Header 11

De 3 stappen

Begrijpen

We starten met een behoefteonderzoek onder huidige klanten. Vanuit het Design Thinking gedachtegoed verzamelden we inzichten die de klant centraal stellen om te komen tot een nieuwe arbeidsmarktstrategie.

Door middel van gesprekken met (potentiële) klanten en experts onderzochten we trends en ontwikkelingen in de eventbranche. Welke behoeften spelen er? Wat maakt een event echt onderscheidend en welke samenwerkingen kunnen we verzilveren?

Creëren

De inzichten uit het behoefteonderzoek vormden de basis voor een tweedaagse sessie met het eventteam en marketingstrategen. In een energieke setting combineerden we de kernwaarden en identiteit van het team met de verzamelde marktinzichten. Stap voor stap werkten we samen aan een propositiecanvas. Dit canvas brengt de unieke waarde van het toekomstige eventbedrijf in kaart en fungeert als blauwdruk voor de volgende stappen. Lüün zorgde als innovatiepartner voor een goede procesbegeleiding.

Vernieuwen

Het canvas tot leven brengen. In de maanden na de tweedaagse is er hard gewerkt om invulling te geven aan de ideeën en de propositie verder uit te werken. Het organisatieadvies vanuit de twee dagen vormde een goed fundament om vanuit strategie vervolgstappen te zetten.  

Wat nu?

Ondertussen staat er een eventbedrijf Sprank. Nieuwsgierig naar het resultaat? 

“Meedenken op maat, enthousiasme en gedrevenheid om onze casus zo goed mogelijk tot een einde te brengen.”

Joke Dielesen, Directeur 

Header 2